Djupvikrunden

Fottøy: Goretex eller joggesko med bra grep. Det kan være litt glatt der det er bratt. Kan være bløtt noen plasser.

Djupvikrunden er ca 3,5km. Den går etter vei i starten, så sti og litt vei på slutten. Turen har stigning i skogen. Stien er bratt ned etter kassen. Flere plasser med tau en kan holde seg i. Så turen kan gåes som en rundtur eller gå samme vei tilbake. NB: om du ikke vil gå bratt ned, kan du gå turen motsatt vei, gå veien bortover først. Ikke gå inn ved pila.

Veibeskrivelse: kjør mot Åsenfjord, ta av mot Nes, kjør så mot Nordaune. Følg veien mot hyttefeltet, kjør i hyttefeltet, sving opp veien mot venstre like før gården til Jens Nordheim. Parkerer i bakken, på venstre side. Står gult parkeringsskilt der. Her starter to turer. Djupvik runden og Nesfjæra!

Turen starter med å gå veien til venstre. Det står en pil der du skal gå inn veien mot venstre. Følge veien forbi hyttene og opp i skogen. Nå er det sti hele veien. Etter et stykke kommer du til en lavo, grillplass og disse. Her er det å en trimkasse en kan skrive seg i. Følg så stien videre opp mot toppen. Stopp og se på utsikten! Du ser mot Frosta, Langstein og Åsen/ Åsenfjord. Kassen henger på et tre. Det henger to kasser der, skriv gjerne i begge to. Like ved kassen er det en sti opp på berget. Her er det en fantastisk utsikt. Ta en pause på berget og nyt.
Når du skal tilbake går du mot høyre, følg blå merker. Her er det bratt! Når du kommer ut av skogen er det et hogstfelt, før du kommer til veien. Følg veien og gå mot venstre. Etter en stund kommer du til bilen!

Denne turen kan en ta deler av med barnevogn og rullestol. Ta turen etter veien og gå rett fram når du har parkert bilen. Du ser mange hytter og sjøen.
Ønsker du en lengre tur, kan du gå til Nesfjæra.