Alstadrunden

Fottur, enkel 7,9 km, en vei. Fottøy: fjellsko el goretex sko. Er bløtt på en del plasser.

Parker ved Skihytta.

Følg veien tilbake til veikryss mot Beitfeltet og ta til høyre mot Beitfeltet.

Etter å ha gått opp bakken og litt innover den flate delen av veien kommer en til stikryss med skilt mot Slettvollan. Følg kjerrevei forbi beitfeltet på venstre side og gå fram til stikryss med skilt mot Slettvollan.

Følg sti over myr og du kommer fram til Slettvollan. Her er det lagt ut planker å gå på! Gå til høyre fram til gapahuk med bålplass.

Gå videre forbi gapahuk og følg sti nedover mot Landalsvollen. Følg skilt (og skiløype) mot skihytta.

Ved neste stikryss er det skiltet mot skihytta. Følge skogsvei fram til bilveg. Nå er du kommet fram til Alstad. Følg veien videre fram til bom i Sandbakken i enden av Møssingvatnet. Ta til høyre og følg veien videre til Skihytta.

Turen kan gåes begge veier og er på sommer rimelig tørr.

Adkomst
Ta av fra E6 i Åsen sentrum og følg skilter til Skihytta/Møssingdalen skisenter. Etter å ha tatt av fylkesveien kommer en til bomplass i bakken hvor veien deler seg til skihytta. Sving til høyre, Kjør opp bakken og til bommen. Betal bompenger kr. 70 og kjør videre til skihytta.