Topp 7 (postkasser) konkurranse😃

Bli med på topp 7 Åsen og du blir med i trekning av fine premier 😃👍
Varer fra mai- august.

Et eksempel på tur er: Elvheim, Sveet, Maurvegtoppen, Sukkertoppen, Hopla Aasen, Faarahøgda og Hammervatnet rundt. Turen blir 16,6 km. 😃👍

Turen kan gåes fra Fånnån eller sentrum. Slik at en trenger skyss en vei om en ikke vil gå hele veien rundt Hammervatnet.

Start i Åsen sentrum. Du kan gå: til Elvheim først, så opp Hoklingbakken, mot sveet kassen, gå så til Per Kristian Undlien sin gård, gå til venstre der, forsett mot E6. Krysse E6 og gå mot Bodil Følke sin gård, gå gjennom den. Gå mot Ola Grenne sin gård, gå bak fjøset. Nå er du kommet på veien til Maurvegtoppen. Følg veien til kassen. Etter du har gått gjennom Roger Hokstad sin gård, går du til venstre, ned bakken. I krysset går du mot Høyre, mot Frostaveien. Gå så til venstre, gå inn mot høyre bak Gaute Evenhus sin gård. Følg veien et stykke, til du kommer mot skogen. Her går du opp til venstre, opp bakken mot Sukkertoppen stien. I bakken er det et lite kryss med merker, gå til venstre her. Følg skogen. Nå ser du husene i Åsenfjord. Når du har kommet til kassen, følger du sti og vei videre til Hopla. Gå langs veien ved tunnelen, før du går opp stien til Hopla -Aasen. Når du har kommet til kassen, kan du gå etter traktorvei ned. I skogen tar du til venstre mot Frostaveien. Gå over veien til du kommer på Faarahøgda sti. Føl den til kassen. Nå går du ned bakken mot Hammervatnet. I enden av bakken går du til venstre for å finne Hammervatnet rundt stien. Følg stien til du kommer til veien i Leangen. Gå veien til høyre, opp bakken mot den røde bua. Nå går du litt etter traktorvei til du kommer til Hammervatnet rundt kassen! Når har du tatt 7 kasser. Her kan du gå videre til Fånnån eller bli hentet.

Turen er merket med blå merker. Kan være litt bløtt noen plasser, men joggesko er greit.

God tur og kos dere!! Husk å ha med mat og drikke. Flere muligheter for matpauser/ rast på turen.

Om du ønsker å være med i konkurransen. Ta bildet av kart eller kasser og send det til Ann Cathrin Fossum 91750876 eller på messenger.